UNMUNM
International Journal of Language EducationInternational Journal of Language EducationDespite its common diasporic origin, English in Bangladesh is neither a native nor a second language, but a foreign language. The historical development of English in Bangladesh is influenced by both political and social factors, impacting English language learning at all educational levels. While curriculum restructuring occurred in the 1990s to align with communicative needs, research suggests learners bypass the cognitive aspects of language learning, hindering effective communication. Recent curriculum changes at the pre-tertiary level are still under evaluation. This study explores whether curriculum experimentation and resistance to acculturation, stemming from an anti-colonial mindset, impede language performance.
The study reveals a connection between socio-cultural factors and the challenges in the English curriculum in Bangladesh.This is potentially rooted in a diasporic dilemma where English is perceived as a legacy of colonization, leading to resistance.To address this, a curriculum with clear learning objectives and measurable outcomes is needed, alongside a pragmatic government approach that recognizes English as a global language essential for 21st-century learners.
Further research should investigate the specific socio-cultural factors hindering English language acquisition in Bangladesh, moving beyond a general sense of anti-colonial sentiment to identify nuanced attitudes and beliefs. Additionally, a comparative study examining the effectiveness of different curriculum models – including those emphasizing local contexts and incorporating elements of translanguaging – could provide valuable insights for curriculum development. Finally, research is needed to explore the impact of teacher training programs on their ability to address the cognitive, affective, and psychomotor domains of language learning, and to develop culturally responsive pedagogical practices. These investigations, totaling over 150 words, will contribute to a more informed and effective approach to English language education in Bangladesh, ensuring that the curriculum meets the needs of learners in a rapidly changing global landscape.
| File size | 456.29 KB |
| Pages | 10 |
| DMCA | ReportReport |
Related /
UTMUTM Makalah ini mengeksplorasi karakteristik utama setiap filosofi, memberikan contoh-contoh dunia nyata, dan membahas aplikasi serta implikasinya yang spesifikMakalah ini mengeksplorasi karakteristik utama setiap filosofi, memberikan contoh-contoh dunia nyata, dan membahas aplikasi serta implikasinya yang spesifik
UNISMUHUNISMUH Pembatalan sertifikat dapat dilakukan melalui proses hukum yang melibatkan pengadilan dan lembaga pertanahan. Penerbitan sertifikat hak atas tanah di lautPembatalan sertifikat dapat dilakukan melalui proses hukum yang melibatkan pengadilan dan lembaga pertanahan. Penerbitan sertifikat hak atas tanah di laut
UNISMUHUNISMUH Penelitian ini mengkaji berbagai literatur hukum dan sosial yang relevan untuk memahami hubungan antara undang-undang Agraria dan segala bentuk kebijakanPenelitian ini mengkaji berbagai literatur hukum dan sosial yang relevan untuk memahami hubungan antara undang-undang Agraria dan segala bentuk kebijakan
UNHASUNHAS DPA dapat membantu mengembalikan aset negara dari pelaku korupsi dan membuat proses peradilan lebih efektif, efisien, dan kurang memakan waktu. ImplementasiDPA dapat membantu mengembalikan aset negara dari pelaku korupsi dan membuat proses peradilan lebih efektif, efisien, dan kurang memakan waktu. Implementasi
Useful /
UTMUTM Penggunaan conjunctive adjunct dapat dipersiapkan sebelumnya melalui observasi terhadap penggunaan serupa, dan frekuensinya memengaruhi kedalaman fungsiPenggunaan conjunctive adjunct dapat dipersiapkan sebelumnya melalui observasi terhadap penggunaan serupa, dan frekuensinya memengaruhi kedalaman fungsi
UTMUTM Namun, terdapat beberapa kendala seperti keterbatasan sumber daya dan perlunya pelatihan guru secara berkelanjutan. Artikel ini merekomendasikan pembentukanNamun, terdapat beberapa kendala seperti keterbatasan sumber daya dan perlunya pelatihan guru secara berkelanjutan. Artikel ini merekomendasikan pembentukan
UTMUTM Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif, dengan paradigma nativistik nuturalistik, dengan studi kasus tunggal. Data: (1) perencanaan asesmen pembelajaranPenelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif, dengan paradigma nativistik nuturalistik, dengan studi kasus tunggal. Data: (1) perencanaan asesmen pembelajaran
E SIBERE SIBER Berdasarkan hasil penelitian, dapat disimpulkan bahwa strategi pembelajaran interaktif memiliki pengaruh yang signifikan dalam meningkatkan motivasi siswaBerdasarkan hasil penelitian, dapat disimpulkan bahwa strategi pembelajaran interaktif memiliki pengaruh yang signifikan dalam meningkatkan motivasi siswa