USKUSK
Studies in English Language and EducationStudies in English Language and EducationA spoof tells a story with a humorous twist or an unpredictable and usually funny ending. It is usually a story that could have happened in the past which has a social function to entertain and give a moral message to the readers/listeners. This research used a mix method to find out students problems in writing spoofs, especially in text organization and language features. The results are expected to be useful for teachers and for students faced with writing a spoof. The population for this study was the third year students at a high school in Padang and two classes were selected by using a stratified cluster random sample technique. The researcher used a writing task as the research instrument to obtain the data. The results show that more than 50% of the students in the sample had problems in writing a spoof. It can be suggested that writing comprehension and characteristic of texts should be taught in various techniques and strategies so that the students are able to understand and apply them in a good writing.
The research concluded that most students experienced difficulties in writing spoofs, with issues more prominent in language features than text organization.Specifically, a significant portion of students struggled with creating a humorous twist, utilizing action verbs, employing connectives, and correctly applying the simple past tense.These findings suggest a need for focused instruction on these areas to improve students spoof writing abilities.Ultimately, the study highlights the complexity of spoof writing and the importance of targeted pedagogical approaches.
Further research should investigate the specific cognitive processes students employ when attempting to create the humorous twist characteristic of spoofs, potentially utilizing think-aloud protocols to understand their thought processes. Additionally, studies could explore the effectiveness of incorporating visual aids or storytelling prompts to stimulate creativity and idea generation in spoof writing. Finally, research is needed to determine the optimal sequencing of instruction, examining whether explicit teaching of language features should precede or follow practice in overall text organization to maximize student learning and improve their ability to craft engaging and effective spoof texts.
| File size | 519.64 KB |
| Pages | 14 |
| Short Link | https://juris.id/p-jQ |
| DMCA | Report |
Related /
RESCOLLACOMMRESCOLLACOMM Model Autoregressive Distributed Lag (ARDL) digunakan untuk menganalisis efek jangka pendek dan jangka panjang menggunakan data tahunan periode 2000-2022.Model Autoregressive Distributed Lag (ARDL) digunakan untuk menganalisis efek jangka pendek dan jangka panjang menggunakan data tahunan periode 2000-2022.
USKUSK There are two issues a year, appearing in March and September. This journal, Studies in English Language and Education (SiELE), serves as a platform forThere are two issues a year, appearing in March and September. This journal, Studies in English Language and Education (SiELE), serves as a platform for
USKUSK Penelitian menunjukkan adanya hubungan kuat antara pengajaran sastra dan perkembangan berpikir kritis serta peningkatan toleransi. Sastra memberikan banyakPenelitian menunjukkan adanya hubungan kuat antara pengajaran sastra dan perkembangan berpikir kritis serta peningkatan toleransi. Sastra memberikan banyak
USKUSK Lebih lanjut, jika mereka selalu diajarkan dalam lingkungan mewah dan tidak pernah menghadapi sistem pendidikan dan gaya hidup yang normal, masalah besarLebih lanjut, jika mereka selalu diajarkan dalam lingkungan mewah dan tidak pernah menghadapi sistem pendidikan dan gaya hidup yang normal, masalah besar
USKUSK Juga, kata-kata yang tidak dikenal di bagian A tidak dianggap sebagai masalah oleh mahasiswa. Oleh karena itu, guru dan pelatih TOEFL sangat dianjurkanJuga, kata-kata yang tidak dikenal di bagian A tidak dianggap sebagai masalah oleh mahasiswa. Oleh karena itu, guru dan pelatih TOEFL sangat dianjurkan
USKUSK Guru melakukan berbagai upaya untuk mengatasi masalah ini, namun umpan balik tertulis tidak efektif dalam beberapa aspek, terutama penggunaan bahasa danGuru melakukan berbagai upaya untuk mengatasi masalah ini, namun umpan balik tertulis tidak efektif dalam beberapa aspek, terutama penggunaan bahasa dan
USKUSK Strategi yang diterapkan oleh guru terhadap siswa yang tidak membaca efektif tidak sejalan dengan strategi yang disarankan oleh beberapa ahli: guru seharusnyaStrategi yang diterapkan oleh guru terhadap siswa yang tidak membaca efektif tidak sejalan dengan strategi yang disarankan oleh beberapa ahli: guru seharusnya
USKUSK The characters in Animal Farm were created by the author as metaphors for the Soviet Union leaders in the early of the 20th century. Jones, the owner ofThe characters in Animal Farm were created by the author as metaphors for the Soviet Union leaders in the early of the 20th century. Jones, the owner of
Useful /
RESCOLLACOMMRESCOLLACOMM Sistem ini mempertimbangkan beberapa kriteria, yaitu minat, bakat, prestasi akademik, dukungan orang tua, kondisi fisik, dan biaya peralatan, untuk menghasilkanSistem ini mempertimbangkan beberapa kriteria, yaitu minat, bakat, prestasi akademik, dukungan orang tua, kondisi fisik, dan biaya peralatan, untuk menghasilkan
RESCOLLACOMMRESCOLLACOMM In total, the value of actuarial liabilities generated by the PUC method is slightly higher at IDR421,875,241,393.40, compared to the AAN method of IDR420,746,185,877.40.In total, the value of actuarial liabilities generated by the PUC method is slightly higher at IDR421,875,241,393.40, compared to the AAN method of IDR420,746,185,877.40.
RESCOLLACOMMRESCOLLACOMM Dalam hal efisiensi, sistem mencapai waktu enkripsi rata-rata 81,35 ms dan waktu dekripsi 13,68 ms dengan peningkatan ukuran file yang minimal. PengujianDalam hal efisiensi, sistem mencapai waktu enkripsi rata-rata 81,35 ms dan waktu dekripsi 13,68 ms dengan peningkatan ukuran file yang minimal. Pengujian
UINSIUINSI Data dalam artikel ini diperoleh melalui wawancara mendalam dengan enam sumber: ulama, tokoh adat-budaya, dan pengurus masjid yang tetap mengadakan shalatData dalam artikel ini diperoleh melalui wawancara mendalam dengan enam sumber: ulama, tokoh adat-budaya, dan pengurus masjid yang tetap mengadakan shalat