USKUSK
Studies in English Language and EducationStudies in English Language and EducationA spoof tells a story with a humorous twist or an unpredictable and usually funny ending. It is usually a story that could have happened in the past which has a social function to entertain and give a moral message to the readers/listeners. This research used a mix method to find out students problems in writing spoofs, especially in text organization and language features. The results are expected to be useful for teachers and for students faced with writing a spoof. The population for this study was the third year students at a high school in Padang and two classes were selected by using a stratified cluster random sample technique. The researcher used a writing task as the research instrument to obtain the data. The results show that more than 50% of the students in the sample had problems in writing a spoof. It can be suggested that writing comprehension and characteristic of texts should be taught in various techniques and strategies so that the students are able to understand and apply them in a good writing.
The research concluded that most students experienced difficulties in writing spoofs, with issues more prominent in language features than text organization.Specifically, a significant portion of students struggled with creating a humorous twist, utilizing action verbs, employing connectives, and correctly applying the simple past tense.These findings suggest a need for focused instruction on these areas to improve students spoof writing abilities.Ultimately, the study highlights the complexity of spoof writing and the importance of targeted pedagogical approaches.
Further research should investigate the specific cognitive processes students employ when attempting to create the humorous twist characteristic of spoofs, potentially utilizing think-aloud protocols to understand their thought processes. Additionally, studies could explore the effectiveness of incorporating visual aids or storytelling prompts to stimulate creativity and idea generation in spoof writing. Finally, research is needed to determine the optimal sequencing of instruction, examining whether explicit teaching of language features should precede or follow practice in overall text organization to maximize student learning and improve their ability to craft engaging and effective spoof texts.
| File size | 519.64 KB |
| Pages | 14 |
| Short Link | https://juris.id/p-jQ |
| DMCA | Report |
Related /
IAIN KEDIRIIAIN KEDIRI Metode yang digunakan melibatkan survei kuantitatif dan diskusi kelompok fokus kualitatif dengan 60 mahasiswa dan 7 dosen di dua perguruan tinggi negeri.Metode yang digunakan melibatkan survei kuantitatif dan diskusi kelompok fokus kualitatif dengan 60 mahasiswa dan 7 dosen di dua perguruan tinggi negeri.
UINSIUINSI Artikel ini memiliki implikasi terhadap kajian hukum Islam yang berkaitan dengan ibadah dalam konteks sosial-budaya selama masa darurat kesehatan, sertaArtikel ini memiliki implikasi terhadap kajian hukum Islam yang berkaitan dengan ibadah dalam konteks sosial-budaya selama masa darurat kesehatan, serta
USKUSK This journal, Studies in English Language and Education (SiELE), serves as a platform for scholarly work in the field of English language teaching andThis journal, Studies in English Language and Education (SiELE), serves as a platform for scholarly work in the field of English language teaching and
USKUSK Dengan demikian, berpikir kritis dan toleransi adalah nilai-nilai yang tidak mendapat perhatian serius dalam proses pendidikan di negara ini meskipun nilai-nilaiDengan demikian, berpikir kritis dan toleransi adalah nilai-nilai yang tidak mendapat perhatian serius dalam proses pendidikan di negara ini meskipun nilai-nilai
USKUSK Lebih lanjut, jika mereka selalu diajarkan dalam lingkungan mewah dan tidak pernah menghadapi sistem pendidikan dan gaya hidup yang normal, masalah besarLebih lanjut, jika mereka selalu diajarkan dalam lingkungan mewah dan tidak pernah menghadapi sistem pendidikan dan gaya hidup yang normal, masalah besar
USKUSK Hasil penelitian menunjukkan bahwa inversi (12%), kesepakatan subjek-kata kerja (10%), penghubung klausa keterangan (7%), pasif (6%), klausa kata sifatHasil penelitian menunjukkan bahwa inversi (12%), kesepakatan subjek-kata kerja (10%), penghubung klausa keterangan (7%), pasif (6%), klausa kata sifat
USKUSK Demikian juga, guru perlu mengembangkan bentuk umpan balik yang sistematis dan menjelaskan kepada siswa apa arti umpan balik tersebut serta apa yang harusDemikian juga, guru perlu mengembangkan bentuk umpan balik yang sistematis dan menjelaskan kepada siswa apa arti umpan balik tersebut serta apa yang harus
USKUSK Wawancara mengungkapkan bahwa upaya yang dilakukan guru memainkan peran penting dalam membantu siswa mencapai kompetensi membaca. Sikap siswa terhadapWawancara mengungkapkan bahwa upaya yang dilakukan guru memainkan peran penting dalam membantu siswa mencapai kompetensi membaca. Sikap siswa terhadap
Useful /
RESCOLLACOMMRESCOLLACOMM Secara keseluruhan, portofolio saham bank syariah terbukti lebih kompetitif dan efisien dalam hal risiko dan imbal hasil, sehingga dapat dipertimbangkanSecara keseluruhan, portofolio saham bank syariah terbukti lebih kompetitif dan efisien dalam hal risiko dan imbal hasil, sehingga dapat dipertimbangkan
IAIN KEDIRIIAIN KEDIRI This study examines the ethical implications of the AI-assisted writing tools integration, such as Grammarly, in English language instruction, based onThis study examines the ethical implications of the AI-assisted writing tools integration, such as Grammarly, in English language instruction, based on
IAIN KEDIRIIAIN KEDIRI Peserta harus menghadapi baik pandangan pribadi mereka maupun situasi di sekitarnya, seperti dukungan dari orang lain atau akses ke teknologi, saat menggunakanPeserta harus menghadapi baik pandangan pribadi mereka maupun situasi di sekitarnya, seperti dukungan dari orang lain atau akses ke teknologi, saat menggunakan
IAIN KEDIRIIAIN KEDIRI Namun, beberapa siswa yang lebih kritis tetap memeriksa hasil terjemahan terhadap sumber lain untuk memastikan akurasi. Meskipun Google Translate memfasilitasiNamun, beberapa siswa yang lebih kritis tetap memeriksa hasil terjemahan terhadap sumber lain untuk memastikan akurasi. Meskipun Google Translate memfasilitasi