IRPIIRPI
MALCOM: Indonesian Journal of Machine Learning and Computer ScienceMALCOM: Indonesian Journal of Machine Learning and Computer ScienceThis study presents a mobile-based road damage detection system using Teachable Machine and TensorFlow Lite to support real-time monitoring and efficient infrastructure maintenance. The system identifies road damage types such as cracks, potholes, and uneven surfaces. The RDD2020 dataset is used for model training, with preprocessing steps including augmentation, normalization, and resizing. A Convolutional Neural Network (CNN) model is trained through Teachable Machine for ease of customization. TensorFlow Lite is employed for on-device inference, with optimization techniques like quantization and pruning applied to improve speed and reduce model size. The system is evaluated using precision, recall, F1-score, and accuracy metrics under varying lighting and weather conditions. The final model is deployed in a mobile app using TensorFlow Lite Interpreter for efficient performance. Experimental results show high detection accuracy, with a precision of X% and F1-score of Y% (insert actual values). This approach offers a lightweight, cost-effective solution for road maintenance authorities and urban planners. Future enhancements include dataset expansion, integration with mapping tools, and improved robustness in diverse environments. Overall, the proposed system enables real-time, accurate road damage detection and supports smarter, eco-friendly infrastructure management.
The study successfully developed a real-time road damage detection system utilizing Teachable Machine and TensorFlow Lite, effectively classifying road surfaces into potholes, cracks, and normal conditions with high accuracy.The lightweight TensorFlow Lite model ensures efficient mobile deployment, enabling real-time monitoring without requiring extensive computational resources.These findings demonstrate the systems potential to assist road maintenance authorities and urban planners in identifying and addressing road damage efficiently.
Future research should explore the integration of this mobile-based damage detection system with Geographic Information Systems (GIS) to create a dynamic map of road conditions, enabling prioritized maintenance scheduling and resource allocation. Furthermore, investigating the use of more advanced deep learning architectures, such as transformers, could potentially improve the accuracy of damage classification, particularly for subtle or complex damage patterns. Finally, a study focusing on the long-term performance and robustness of the system under diverse environmental conditions and varying device capabilities is crucial to ensure its reliable deployment and widespread adoption, contributing to safer and more sustainable road infrastructure management.
| File size | 733.79 KB |
| Pages | 9 |
| DMCA | ReportReport |
Related /
IRPIIRPI Memprediksi pelanggan lapser menjadi tantangan utama di sektor layanan data yang kompetitif, disertai tingginya biaya akuisisi pelanggan baru. PenelitianMemprediksi pelanggan lapser menjadi tantangan utama di sektor layanan data yang kompetitif, disertai tingginya biaya akuisisi pelanggan baru. Penelitian
IRPIIRPI CP teridentifikasi sebagai faktor risiko utama, sehingga sistem berbasis data ini efektif untuk pencegahan. Namun, penelitian ini memiliki keterbatasanCP teridentifikasi sebagai faktor risiko utama, sehingga sistem berbasis data ini efektif untuk pencegahan. Namun, penelitian ini memiliki keterbatasan
EJOURNALUNIGOROEJOURNALUNIGORO Penelitian bertujuan mengevaluasi sistem pengembangan menjadi 360 hektar menggunakan analisa neraca air dan simulasi tampungan. Analisa memperhitungkanPenelitian bertujuan mengevaluasi sistem pengembangan menjadi 360 hektar menggunakan analisa neraca air dan simulasi tampungan. Analisa memperhitungkan
EJOURNALUNIGOROEJOURNALUNIGORO Setelah dilakukannya perhitungan mengenai berapa besarnya sedimentasi yang terjadi pada Waduk Pacal yaitu: besarnya volume suspended load adalah 3755.51Setelah dilakukannya perhitungan mengenai berapa besarnya sedimentasi yang terjadi pada Waduk Pacal yaitu: besarnya volume suspended load adalah 3755.51
Useful /
IRPIIRPI The research process includes data collection and preprocessing, K-Medoid algorithm implementation, and performance evaluation using the silhouette score.The research process includes data collection and preprocessing, K-Medoid algorithm implementation, and performance evaluation using the silhouette score.
EJOURNALUNIGOROEJOURNALUNIGORO Terminal merupakan tempat untuk menurunkan dan menaikkan penumpang, dan sebagai sarana transportasi paling umum di gunakan untuk berpergian dari satu tempatTerminal merupakan tempat untuk menurunkan dan menaikkan penumpang, dan sebagai sarana transportasi paling umum di gunakan untuk berpergian dari satu tempat
UPN VeteranUPN Veteran Program UPSUS bertujuan pengembangan sektor pertanian khususnya pada sektor komoditas padi sebagai upayan dalam meningkatkan produktivitas hasil panenProgram UPSUS bertujuan pengembangan sektor pertanian khususnya pada sektor komoditas padi sebagai upayan dalam meningkatkan produktivitas hasil panen
IUSIUS Tujuan penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi dan memahami sejauh mana undang-undang mengakui dan melindungi hak-hak masyarakat adat, dan untuk menggambarkanTujuan penelitian ini adalah untuk mengidentifikasi dan memahami sejauh mana undang-undang mengakui dan melindungi hak-hak masyarakat adat, dan untuk menggambarkan