UNISLAUNISLA
E-LINK JOURNALE-LINK JOURNALThis research aims to describe the students difficulties in writing descriptive text and to find out the causes of students difficulties in writing descriptive text. This research uses quantitative descriptive methods. The research subjects are X MIPA 6 students of SMAN 1 Sukodadi who had difficulties when writing descriptive text, the data of this research are the result of students worksheet and the students answer in interview. This research used documentation and interview to collect the data. Data reduction, data display and drawing conclusion was used to analyze the data. The result of this research shows that the students of X MIPA 6 have difficulty in writing descriptive text, the difficulties are difficulties in generic structure, difficulties in grammar, and difficulties in spelling. While the factors that cause the students difficulties in writing descriptive text are lack of proficiency in the text production skills, lack of knowledge relating to the subject contents of the script to be written, and lack of interest in learning English.
The students experience difficulties in writing descriptive text, specifically in generic structure, grammar, and spelling.These difficulties stem from a lack of proficiency in text production skills, insufficient knowledge of the descriptive text subject matter, and a lack of interest in learning English.Therefore, addressing these issues is crucial for improving students descriptive writing abilities.
Further research could investigate the effectiveness of different pedagogical approaches, such as incorporating more visual aids or collaborative writing activities, to address the students difficulties in understanding and applying the generic structure of descriptive texts. Additionally, studies could explore the impact of targeted grammar instruction, focusing on common errors identified in student writing, on improving their grammatical accuracy and fluency. Finally, research is needed to understand how to increase student motivation and engagement in English language learning, potentially through the use of more relevant and engaging writing topics or the integration of technology-based learning tools, to foster a more positive attitude towards writing descriptive texts and enhance their overall writing proficiency. These investigations should consider the students learning styles and preferences to tailor interventions effectively and promote long-term improvement in their writing skills.
| File size | 699.17 KB |
| Pages | 11 |
| DMCA | ReportReport |
Related /
UNISLAUNISLA Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuantitatif; tujuan penelitian adalah untuk mengevaluasi dampak Pembelajaran Berbasis Proyek TerpaduMetode yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuantitatif; tujuan penelitian adalah untuk mengevaluasi dampak Pembelajaran Berbasis Proyek Terpadu
UNISLAUNISLA Penggunaan teknik ini juga menunjukkan potensi untuk menciptakan lingkungan belajar yang lebih interaktif dan menyenangkan, sehingga mendorong partisipasiPenggunaan teknik ini juga menunjukkan potensi untuk menciptakan lingkungan belajar yang lebih interaktif dan menyenangkan, sehingga mendorong partisipasi
UNISLAUNISLA Berdasarkan hasil penelitian, ditemukan bahwa siswa merasa cemas, malu, takut melakukan kesalahan, serta memiliki rasa percaya diri yang rendah ketikaBerdasarkan hasil penelitian, ditemukan bahwa siswa merasa cemas, malu, takut melakukan kesalahan, serta memiliki rasa percaya diri yang rendah ketika
UNISLAUNISLA Penelitian ini mengkaji berbagai jenis aktivitas menyenangkan yang sesuai dengan karakteristik dan gaya belajar pembelajar muda untuk mengajarkan kosakataPenelitian ini mengkaji berbagai jenis aktivitas menyenangkan yang sesuai dengan karakteristik dan gaya belajar pembelajar muda untuk mengajarkan kosakata
Useful /
UNISLAUNISLA Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara kecepatan membaca dan pemahaman membaca di kalangan mahasiswa semester empat dalam Studi ProgramPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan antara kecepatan membaca dan pemahaman membaca di kalangan mahasiswa semester empat dalam Studi Program
UNISLAUNISLA In addition, speech is varied in features such as speaking, writing, listening, or even writing. Last but not least, Speechace is user-friendly, so studentsIn addition, speech is varied in features such as speaking, writing, listening, or even writing. Last but not least, Speechace is user-friendly, so students
UNISLAUNISLA Dengan gambar dan suara, film dapat menyampaikan banyak hal dalam waktu singkat. Penelitian ini berfokus pada analisis penggunaan plot dalam film *TheDengan gambar dan suara, film dapat menyampaikan banyak hal dalam waktu singkat. Penelitian ini berfokus pada analisis penggunaan plot dalam film *The
CERICCERIC Hal ini menjadi salah satu hal yang berkontribusi mendukung penerimaan penuh pada responden. Namun demikian, masih diperlukan penelitian lanjut mengenaiHal ini menjadi salah satu hal yang berkontribusi mendukung penerimaan penuh pada responden. Namun demikian, masih diperlukan penelitian lanjut mengenai